Terma & Syarat Urusniaga

Sebarang pertanyaan atau pembelian boleh dibuat melalui :-

~ YM (Yahoo Messenger) niki_aida

~ Email :
niki_aida@yahoo.com

~ SMS/ Call/ Whatsapp/ Viber : 017-385 9187

Pembayaran boleh dibuat menerusi online, cash diposit atau kaunter ke account saya

(acc no : Maybank 1122 6802 4625, CIMB 1434 000 5029 207 Rosnida Ahmad)



Facebook Share

KOLAGEN MENTAH/ IBU COLLAGEN/ SEA BIRD NEST/ RUMPAI LAUT

Mengenai Rumpai Laut
Rumpai laut terdapat dalam pelbagai bentuk dan warna, setiap satu mempunyai kelebihan masing-masing..



DAUN UNGGU
(PORPHYRA)

RANTING EMAS
(EUCHEUMA COTTONII)




RANTING HIJAU
(EUCHEUMA COTTONII)


YANG PALING LENGKAP DAN SERASI DENGAN TUBUH MANUSIA IALAH EUCHEUMA COTTONII

KOMPOSIS PEMAKANAN  EUCHEUMA COTTONII
Oleh:
P. Matanjun, S. Mohamed, K. Muhammad & N. M. Mustapha
(University Sains Malaysia, Sabah, University Putra Malaysia, Serdang)
  • Serat Pemakanan
  • Karbohidrat
  • Protein
  • Asid Lemak
  • Garam Elektrolit
  • Garam Mikro
  • Vitamin B Kompleks, A, C, D dll


SERAT PEMAKANAN - 25.05% 
a) Serat Larut - 18.25%  -  Agar, Carrageenan, Sulfated  Xylans dll.
b) Serat Tidak Larut - 6.80% - Cellouse, Mannans.


Faedah & Aplikasi
Kebanyakan Serat Terlarut berkesan untuk merendahkan paras  kolesterol  dan paras gula dalam darah, amat sesuai untuk mencegah penyakit jantung . Serat Terlarut juga dilihat sebagai makanan yang mempunyai fungsi baik  bagi mencegah gejala  metabolisma gula, amat berkesan untuk mencegah Diabetes.   Manakala  kesan  Serat Tidak Larut  lazimnya mempercepatkan pergerakan saluran penghadaman.


SERAT PEJAL - 5.91%
Seperti kanji Floridean, Iso-Floridoside, Sorbitol.
Faedah Aplikasi: 
Sorbitol dirujuk sebagai pemanis pemakanan kerana ia memberi tenaga 2.6 kilokalori (11kilojoules /gram). Ia juga bertindak untuk menarik air ke dalam usus besar bagi merangsang pergerakan usus serta pembuangan sisa pepejal.  Amat berguna bagi pembersihan usus , khususnya untuk mencegah perut buncit  dan obesiti.
Pakar perubatan menganggap perut buncit sebagai sarang penyakit! Semua penyakit bermula dari PERUT. Jika tembolok dilayan dengan sepenuhnya, PERUT yang besarnya hanya sebesar PENUMBUK, TIDAK MAMPU MENJALANKAN TUGAS DENGAN SEMPURNA, akibatnya, MAKANAN TIDAK PERNAH CERNA SEPENUHNYA, MALAH AKAN TERPERAP, MEREPUT DAN MEMBUSUK! Hasilnya SEMBELIT, NAFAS BERBAU, PELUH BERBAU DAN dalam jangka masa panjang wujudlah pelbagai penyakit kronik seperti Diabetes, Obesiti, dan kemuncaknya - BARAH!


EUCHEUMA COTTONII - Spesis RUMPAI LAUT, samada warna Hijau atau Emas, dari perairan Semporna, SABAH, MALAYSIA, diiktiraf oleh pakar pemakanan sebagai MAKANAN TERBAIK DAN SEIMBANG UNTUK TUBUH MANUSIA!
Jika Ginseng dianggap sebagai RAJA SEGALA HERBA,
maka Rumpai Laut Eucheuma Cottonii,wajar digelar
RATU SEGALA MAKANAN!





Rumpai Laut Kering/ Pure Marine Collagen
Kuning/ Putih/ Gold

(setiap pek untuk penggunaan 4-5 minggu)
Untuk belian borong (pek):
RM55 = min order 10 Pek (FREE Poslaju + Flyers)

Untuk belian borong (kg): Free Flyers
1kg = RM15/kg
5-9kg = FREE 500gm
10kg ke atas = FREE 1kg
Kos pos tertakluk pada pilihan pelanggan samaada ingin menggunakan poslaju atau pos domestik
offer terhad.... siapa cepat dia dpt.. sementara stok masih ada..
sila email/sms/whatsapp : 017-385 9187
*********************************************

Ungu/Purple
OUT OF STOCK
 RM20 = 1 Pek +-120gm (Free Postage)
 Untuk belian borong :
RM60 = min order 10 Pek + FREE Poslaju + Flyers 
*************************************************** 

Hijau
OUT OF STOCK
RM23 = 1 Pek +-120gm (Free Postage)
 Untuk belian borong :
RM65 = min order 10 Pek + FREE Poslaju + Flyers 
(+-120gm setiap pack)
- jimat kos pembungkusan, jimat tenaga, jimat masa
SMS/ Whatsapp/ Viber : 017-385 9187

**************************************************

Trial Pek (Kuning+Ungu+Hijau)
OUT OF STOCK
RM25 = 1 Pek 180gm (60gm each color)
60gm rumpai dimasak dgn 500ml atau 1liter air
mengikut kepekatan yg dikehendaki
~180gm - permakanan utk 1bln setengah~


"harga berubah mengikut pasaran semasa"

Tarikh Luput : Kalau yang belum rebus, still kering x buka2 pack tu, x terkena air...
selagi tu boleh guna, sekali pun warna dia berubah.. rendam je dalam air bila nak guna.. ia akan putih semula..

~PERHATIAN~
JIKA RUMPAI LAUT KERING ANDA MENUNJUKKAN PERTUMBUHAN CRYSTAL PUTIH SEAKAN -AKAN KULAT... JANGAN PANIK YA...
SEBENARNYA IA BUKAN KULAT...  IA MERUPAKAN HABLUR GARAM LAUT...
DAN BOLEH DIBUANG DENGAN MEMBASUH SEBELUM MEREBUSNYA!!!

Jika diamalkan seharian kulit akan nampak semakin cerah/putih, dalam masa seminggu akan nampak kesannya especially pori2 muka akan rapat dan nampak licin.. jadikan ia sebagai masker pun boleh..

♥ Keistimewaan Rumpai Laut Kering/ Pure Marine Collagen:

  • Nilai2 nutrisi kolagen ni 10x ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (satu mangkuk kecil RM 300)
  • Khasiatnya sama dengan sarang burung layang2 (RM 400 hingga ribuan ringgit)
  • 24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang2
  • Kalsium 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan PH bernilai 7.6

♥ Kebaikan Kolagen Asli dari Rumpai Laut Kering
-Melaraskan BERAT BADAN dan HORMON,
-Peningkatan PAYUDARA
-Anti-bakteria,
-Membuang TOKSIN
-Menghilangkan SEMBELIT
-Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
-MENCANTIKKAN KULIT,
-MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
-Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
-Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
-Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT,
-mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT juga RESDUNG
-Membantu meningkatkan METABOLISME
-Meningkatkan fungsi stomatch
-Membantu menghapuskan nefritis(radang buah pinggang), Arthritis (sendi tulang), basal
-Menguatkan saluran darah, mengurangkan penyakit sendi, kecacatan kolagen, darah
badan dan purpura haemorrhagica
-Meningkatkan PEREDARAN DARAH, dingin dan mencegah sakit bahu
-Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR 
-SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
-Mencegah ANEMIA 
-Mampu meningkatkan penghasilan susu ibu
-Memperbaiki masalah pengelihatan & batuk
-Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya.
-Sesuai utk ibu mengandung 6 bulan ke atas (2 sudu shj)

KAEDAH PENYEDIAAN A
1. Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman, (paling bagus rendam 2-6 jam aje agar
khasiatnya x berkurangan,tapi agak berbau sikit...)
3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan
4. Campur dengan 2.5 liter air kosong  ke dalam periuk untuk direbus
(kalau nak keras mcm agar2 kurangkan sikit air)
5. Selepas mendidih biarkan ia sejuk sebelum ditapis & diletakkan ke dalam bekas, simpan dalam peti ais (stok untuk 4 minggu) – simpan segumpal kolagen mentah sisa dr tapisan tadi (seperti agar2) dalam bekas bertutup ke dalam peti ais untuk dijadikan masker
Cara Pengambilan :
1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)
2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - boleh juga dicampurkan dengan sunquick/air buah
3. Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat =)


Cara Membuat Masker :
1. Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas
2. Sapu rata gumpalan kolagen tadi di muka (sangat bagus dibuat setiap hari)
3. Biarkan lebih kurang 15 minit atau boleh juga dibiarkan semalaman sebelum dicuci


air rendaman semalaman rumpair laut ni jgn dibuang ya...
- boleh buat rendam kaki lak utk hilangkan rekahan... pastu baru buang..
- sapu kat kepala, biar kering sebentar, bilas.. utk masalah kelemumur & rambut x berapa nak ada..
- sapu kat kulit tubuh ala2 lulur.. biar kering jap then bilas..

KAEDAH PENYEDIAAN B

1. Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali
2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman
3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali; toskan
4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus
5. Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur. Boleh juga dicampurkan dengan gula batu atau ginseng
6. Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais

Cara Pengambilan :

1. Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur)
2. Ambil air rebusan kolagen dari peti ais (akan jadi seperti jelly), ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - lebih elok dimakan begitu saja
3. Sebelum minum tu baca Bismillah & Selawat =)
4. Jika masak kolagen tanpa mencampurkan dengan gula batu atau ginseng, boleh juga dijadikan sebagai masker

Resepi 
Cencaru Sumbat Rumpai Laut
2 ekor ikan cencaru besar
Serbuk kunyit
Garam
3 sudu besar cili kisar
10 gm rumpai laut (direndam)
1 ulas bawang putih (ditumbuk)
2 ulas bawang merah (ditumbuk)
Ikan bilis (ditumbuk)
Daun pandan

Belah belakang ikan cencaru tetapi jangan sampai putus.

Lumurkan ikan dengan serbuk kunyit dan garam. Ketepikan.

Sediakan bekas, campurkan cili kisar, rumpai laut, bawang putih, bawang merah, ikan bilis dan garam secukup rasa. Kacau hingga sebati.

Sumbatkan kesemua bahan tadi ke dalam belahan belakang ikan.

Balut ikan dengan daun pandan. Panaskan ketuhar dan bakar ikan hingga masak.



Kerabu Rumpai Laut

Semangkuk sedang rumpai laut (yang sudah direndam lembut)(dibersihkan dan dipotong kasar)
5 sudu besar kelapa parut putih (lumatkan)
1 sudu besar gula
1 sudu kecil garam
1 biji bawang besar (dipotong halus)
1 sudu kecil lada hitam
5 sudu besar kelapa goreng (dijadikan mcm kerisik)

Gaulkan semua bahan di atas bersekali dengan rumpai laut.
Boleh dihidangkan.
*****************************************************************



PERHATIAN :
* Jika boleh elakkan minum kopi, nescafe; minuman yang tinggi kandungan kafein sebab semua tu boleh menyerap dan buang vitamin C, kolagen dan gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita..




* Ambil bersama vitamin C untuk kesan yang maksimum & lebih cepat! banyakkan minum air kosong..


Testimoni Pengguna


                                            Before                              After










Testimoni : yana_barbDated : 11/09/2012

"sebelum raya hari tu....
Saya ambik 2 kali sehari, Pagi dan malam.
Kesannya? Alhamdulillah....
1- anak anak suka usap usap tangan...tangan mama lembut katanya....
2- hubby pun kata kulit badan makin halus...hihihihih( malu)
3- senang bangun pagi
4- kesan jerawat semakin pudar
5- kulit muka semakin nampak sihat.

6- almost setiap hari 'membuang'

Hubby pun dah mula nak menyibuk makan sama...saya biasanya minum dengan ribena...sedap!. Tak pun , masukkan dalam milo panas..yummy ;)
Insya allah, saya akan terus ambik ibu kolagen ni...maklumla...dah masuk
3 series... "



Testimoni : Ina
saya ambk ni dah masuk 3 bulan, mmg berkesan terutama pada kulit, kulit saya mmg nmpk moist...kulit muka n badan cerah seawal 2 minggu dah nampak kesannya, tapi mmg pantang ambk teh n kopi... selalunya ambk 4 sudu sebelum tidur, bancuhkan dgn jus oren.. mmg sedap..

Testimoni : Gorjeous
45 hari dah makan collagen yang yummy ni.. 
1. Sedap rasa mcm agar2 jadi senang nak consume tiap2 hari. Di bandingkan dgn peptan yang berbau n susah larut dlm air.
2. Murah. 2 paket tu tahan 2 bulan. Saya, somi n anak dara saya ambil. Somi ambil mcm lebih pasal dia suka sgt rasanya bila campur dgn air twister oren.
3. Badan fit. Mna yang gelebeh cam kat lengan, kat dagu, kat peha dll dah takde.. Saya pun terkejut bila muat jeans yang 2 tahun tak muat.. Sukaa sgt...
4. Somi cakap breast saya macam umur 18tahun.. i like.. he he he
5. Open pore kat muka somi pun dah takde.. Lembut je kulit muka dia.. Jelous la pulak..
6. Sekarang saya cuma pakai BB cream, blusher n lipstik jee.. Muka mcm makeup mampan loo..
Happy sangat.. Murah tak bermakna tak berkesan kaan.. saya ambil 1 hari 2x. 1x ambil 4 sudu besar campur dalam air twister.. 
Selamat ber collagen girls..


Untuk Pembelian : Hubungi 017-385 9187
FB : http://www.facebook.com/pages/Ibu-Kolagen-Rumpai-Laut/293410964100416?ref=hl