Terma & Syarat Urusniaga

Sebarang pertanyaan atau pembelian boleh dibuat melalui :-

~ Email : rumpailautsabah
@yahoo.com

~ SMS/ Call/ Whatsapp/ Viber : 017-385 9187

Pembayaran boleh dibuat menerusi online, cash diposit atau kaunter ke account saya

(acc no : Maybank 1122 6802 4625, CIMB 1434 000 5029 207 Rosnida Ahmad)



There was an error in this gadget

Vitamin C

HOT SELLING VITAMIN C 1000MG
Untuk JAMINAN kebersihan pil2 vitamin yg di repack semula utk qty 30pcs, saya menggunakan tweezer yg telah di sterile & juga disposable gloves...




Vitamin C membantu dalam penghasilan kolagen secara semulajadi dalam badan iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit.
Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang menghidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.

Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah melalui urin atau peluh. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baikkerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.

Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormone antistress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut doctor Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C. Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C sistem keimunan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.

Penyakit skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vitamin C adalah umpama gam yang melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dalam badan kita tidak mudah koyak atau terluka.

Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin C pada dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan,Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing.

- 1 biji vitamin c bersamaan 1000 mg = 14 biji buah sunquick

KEBAIKAN VITAMIN C 1000mg
* Memberi efek kulit yg sekata, cerah, lembap
* Sesuai untuk ibu mengandung
* Sesuai untuk merawat jerawat di wajah & badan
* Bagi yg menghadapi masalah resdung amat sesuai diamalkan

* Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi& gigi yang sihat
* Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti
* Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis
* Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress
* Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai anti histamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi
* Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang
* Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya
* Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas
* Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –>berguna dalam rawatan anemia
* Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah
* Merawat jangkitan saluran kencing
* Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain
* Vitamin C adalah jenis sustained released atau pelepasan perlahan-lahan, dalam masa 12 jam. Oleh itu, ia memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang berterusan.

- Most Powerful Vitamin C 1000mg
Antara vit c terbaik keluaran Pahang Pharma,no KKM MAL06051404X.
So, tiada unsur keraguan dari segi halal (100% asid ascorbic) dan selamat dimakan (ada no KKM)
Bersifat larut air. Terlebih dos pun tiada masalah sebab akan keluar melalui urine dan peluh.
Alhamdulillah, belum ada lagi setakat ini bagi feedback negatif. Vitamin C ni mmg tiada side effect. Nasihat saya, jaga permakanan, jangan stress, rehat cukup, minum banyak air untuk detox/buang toksin.

Cara makan telan sebiji sehari dengan air masak (pagi @ malam) jgn kunyah sbb takde perisa tambahan.

1000mg :
100biji = RM56


Vitamin C 500mg with rose hips

vitamin c (time-released) dari sitrus buah dan sayuran hijau dgn tambahan rose hips

500mg :
30biji = RM25



                                          Vitamin E 200i.u
(10826-k)
MAL04091699X
30 biji = RM35
The Natural Vitamin E blend of 4 Complete Tocopherols (d-alpha, d-beta, d-gamma and d-delta) plus Vitamin E Succinate.

The 4 vitamin Es are powerful antioxidants that protects against free radical damage in the body. Free radicals are implicated in more than 60 degenerative diseases from heart disease to diabetes and from cancer to Alzheimer's disease.

Almost all vitamin E products in the market contain only one member of the vitamin E family which is alpha tocopherol. Growing evidence show that it may not be beneficial to take d-alpha tocopherol alone without also consuming d-gamma- , d- beta- and d-delta tocopherols. The 4 vitamin Es together provide more antioxidant protection than just 1 vitamin E (d-alpha tocopherol) alone.

Active Ingredients Per Capsule (200 i.u)

d- Alpha Tocopherol - 200 i.u.
d- Beta Tocopherol - 1.5 mg
d- Gamma Tocopherol - 50 mg
d- Delta Tocopherol - 20 mg
Also contains Vitamin E Succinate
 

TESTIMONI




SOALAN LAZIM YANG SELALU CUSTOMER TANYA TENTANG VITAMIN C. 
SILA BACA :)

S: Kandungan Vitamin C
J: 70% oren dan 30% anggur. Ia organic, halal dan diluluskan oleh KKM. Disyorkan oleh pakar kulit Malaysia. Sebiji pil sama dengan 7 biji oren Sunkist!

S: Jenama apa dan dari kilang mana?
J: Diambil direct dari doctor pakar kulit. Ada agreement dengan beliau. Nama dan klinik tak boleh nak mention sebab
 nanti ramai pula akan ke sana, habis lah bisnes kami kan =). Bukan dari sebarang kilang atau orang. Produk klinikal takda jenama. Memang dijamin dari doctor dan selamat.

S: Berapa cepat boleh nampak kesan Vitamin C?
J: Setiap individu lain-lain kesanya. Ada seminggu dah nampak kesan, ada sebulan dan seterusnya. Selalu sebulan tu dah rasa kesanya.

S: Ada kesan tak elok ke makan Vitamin C ni?
J: Sama macam kita makan vitamin C masa kecik, takda kesan buruk pape kan? Jadi jangan risau k.

S: Kalau stop Vitamin C boleh maintain tak kulit kita?
J: Kalau stop takkan sama dengan masa ambil Vitamin C, sebab kita dah tak serap zat yang cukup. Tapi kulit masih ok. Cuma tak sebest masa amal Vitamin C ni. Boleh ambik beberapa kali dalam seminggu bila rasa kulit dah ok.

S: Perlu pantang apa-apa kalau ambik Vitamin C?
J: Tak perlu. Ia hanya vitamin. 

S: Mengandung boleh makan?
J: Ya. Boleh amal untuk ibu-ibu mengandung dan menyusu. Bagus untuk ibu dan bayi. Boleh banyakkan susu badan juga.

S: Menggemukkan?
J: Tidak

Latest Price Combo Set 1 = RM70

Latest Price Combo Set 2 = RM60

Latest Price Combo Set 3 = RM30
  
Latest Price Combo Set A = RM60

Latest Price = RM55

RM30